sâmbătă, 11 februarie 2012

Belgia – Impresii de călătorie (2)


In Memoriam

În luna petrecută pe plaiurile flamande din zona litoralului belgian, o mare parte din timpul liber, l-am alocat vizitării la pas a acestor locuri. Aşa am putut să văd, aşa am putut să trag concluzii, aşa am putut să ajung să spun: Respectele mele Belgiei şi poporului belgian!
Nu a putut să nu mă impresioneze profund „cultul” acestora pentru eroii neamului, precum şi respectul acordat acestora.

Plaja Oostende-Middlekerke
În această zonă am descoperit fortificaţii din timpul celui de al doilea război mondial. Aceste fortificaţii fiind păstrate într-o perfectă stare, într-un Memorial.
 Din păcate pentru mine, în acea perioadă nu se puteau vizita, astfel că a trebuit să mă mulţumesc cu vedere şi fotografierea acestora din afara împrejmuirii acestora.
Cazematele au fost păstrate exact cum au rămas din acele negre timpuri ale istoriei,
 
iar una dintre aceste cazemate a fost protejată cu panouri de geam în aşa fel încât clima sărată şi vânturile tăioase ale zonei să nu deterioreze interiorul acesteia, iar ea să poată fi vizitată fără nici un fel de probleme.
În imediata apropiere a gării din Oostende, este ridicat un monument închinat memoriei marinarilor din Flotila 29 Canadiana, cazuţi în timpul celui de al doilea război mondial. 


Oostuinkerke
Aici am dat de un mausoleu închinat memoriei ostaşilor căzuţi în timpul primului război modial.
Nu poţi să nu remarci aceeaşi curăţenie pe care o vezi peste tot, pe tot cuprinsul acestei ţări, nu poţi să nu remarci frumuseţea acestor monumente,
aşa cum nu poţi să nu remarci grija pe care o au autorităţile pentru întreţinerea lor.

Diksmuide
Tot în memoria primului război mondial, este închinat şi Memorialul din acest oraş.
Gard realizat din obuze de diverse calibre...
Din păcate, în zilele noastre, acest Memorial a ajuns să fie tot mai des ca punct de întâlnire, pentru cei ce fac parte din grupul extremiştilor de dreapta...

Ieper
În Ieper (flamandă), sau Ypres (valonă) cum i se mai spune oraşului cunoscut în istorie ca fiind primul loc unde a fost folosit iperita, gazul toxic ce a preluat numele oraşului, am dat peste „Poarta Menin”, monument închinat eroilor din primul război mondial.
Macheta monumentului
Aici... toate numele celor căzuţi, au fost inscripţionate în piatră, acoperind astfel toţi pereţii monumentului.

În loc de încheiere..., am să postez un link care vă va purta către câteva din monumentele închinate celor căzuţi pe fronturile din ţara noastră.
Cred că imaginile, atât cele postate de mine, care arată doar câteva din cele din Belgia, cât şi cele postate pe site-ul... „Oficiului Naţional Pentru Cultul Eroilor”, sunt:

EDIFICATOARE!   



În ciclul “Trăirile lu’ Popa’s”, mai puteţi citi:




Un comentariu:

Program liga 1 spunea...

Buna ziua
Imi cer scuze ca va deranjez insa va scriu pentru a va propune sa facem un schimb de linkuri - 3 way link exchange - in sensul ca eu voi pune linkul dumneavoastra pe http://i-love-iasi.blogspot.com/ iar dumneavoastra imi adaugati un link catre http://iasi365.com cu titlul Program liga 1.
Daca doriti sa facem schimbul doresc sa-mi spuneti titlul linkului dumneavoastra( adresa mea de mail este iacob_ctin@yahoo.com).
O zi buna va doresc